اطلاع راه های تماس
و مشاوره با وکیل
 
ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00
مطالب و مقالات حقوقی
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 19 اسفند 1399
نمونه شکواییه استفاده از سند مجعول - سند جعلی

 نمونه شکواییه استفاده از سند مجعول - سند جعلی

جعل، تزویر و تقلب معانی قانونی شبیه و نزدیک به هم دارند. منظور از جعل سند به معنای خاص، دست بردن در محتویات و مندرجات و یا به طور کلی ساختن سند اعم از عادی یا رسمی است با سوء نیت، صرفنظر از اینکه ضرر و خسارتی به شخصی وارد شده باشد یا نه. پس در وقوع جرم جعل وجود ضرر شرط نیست و به اصطلاح گفته می شود جعل از حیث نتیجه جرمی مطلق است. وجود سوء نیت نیز ضرورت دارد پس اگر شخصی به شوخی یا با مسامحه و بدون قصد سندی را نوشت یا شبیه امضاء کسی را تقلید کرد، این نمی تواند جعل باشد. قانونگذار از جعل سکه و اسکناس در باب جداگانه ای تحت عنوان قلب یا تقلب نام برده است. پس از جعل سند در صورتی که آن سند مورد استفاده قرار گیرد به عنوان مجرمانه واقع شده استفاده از سند مجعول گفته می شود و مجازات جداگانه و مخصوص خود را دارد.

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 8134

شکواییه جعل

 

متن شکوائیه سوء استفاده از سند مجعول

شاکی : امیر .....  فرزند: .....   به نشانی: ...... .

مشتکی عنه: علی ......   فرزند: ......  به نشانی: ....... .

وکیل شاکی : مسعود محمدی وکیل پایه یک دادگستری

موضوع شکایت :  سوء استفاده از سند مجعول

زمان وقوع جرم : مستمرا از سال 1381 تا سال 1393

مکان وقوع جرم : تهران-........

ادله :  شهادت شهود

متن شکواییه استفاده از سند مجعول

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب تهران

با سلام

احتراما به وکالت از شاکی و بنا به اظهار موکل مراتب زیر را به استحضار می رسانم:

1- آقای امیر ...... که عضو هیات مدیره شرکت ..... و صاحب حق امضای حساب شرکت مذکور بوده است به موجب صورتجلسه مورخ 15/10/1379 با دریافت تمامی سهم خود و تحویل مدارک شرکت از شرکت مذکور خارج می شود و از آن تاریخ دیگر هیج سمتی در شرکت مذکور نداشته است.

2- متاسفانه مدیرعامل شرکت از اعلام خروج آقای امیر ..... از شرکت به بانک خودداری می نماید و از نظر بانک موکل با وجود خروجش از شرکت یکی از صاحبان حق امضای حساب شرکت محسوب می شد.

3- در تاریخ 84/04/21 به موجب تصمیم مجمع عمومی فوق العاده شرکت مذکور منحل می گردد و تمامی مدارک و دسته چک های شرکت تحویل مدیر تصفیه می گردد.

4- مدتی پس از انحلال شرکت مذکور مشتکی عنه (آقای علی ...) چک هایی با مبالغ کلان که از دسته چک شرکت منحل شده صادر گردیده بوده و مشخص نیست چگونه دسته چک شرکت مذکور را به دست آورده را به بانک ارائه می نماید که به علت مغایرت مهر شرکت و امضای صاحبان امضای مجاز یعنی موکل (به جهت آنکه امضای موکل در چک جعل شده بوده) و کسر موجودی چک های مذکور برگشت می خورد.

5- مشتکی عنه که به جهت جعلی بودن امضا و مهر چک های مذکور نتوانست مالی بدست آورد با طرح دعاوی واهی متعدد کیفری و حقوقی و با این ادعا که چک ها را از طریق فروش قطعات ماشین های سنگین به شرکت به دست آورده است اقدام به طرح دعاوی حقوقی و کیفری علیه موکل نمود و با مجهول المکان معرفی نمودن موکل، مانع از اطلاع موکل از دعاوی مذکور تا اسفند ماه سال 92 گردید. در حالی که اولا  مستندا به شهادت بازرس و حسابدار شرکت مذکور، این شرکت تا قبل از انحلال و در طول حیات خود فاکتورهایی با شماره های ذکر شده در چک ها صادر نکرده است و ثانیا موکل یک سال قبل از تاریخ چک ها و حتی انحلال شرکت از آن شرکت خارج شده بوده و هیچ سمتی در شرکت مذکور نداشته است و ثالثا شرکت مذکور مدتها قبل از تاریخ مندرج در چک ها منحل گردیده بوده است.

نظر به مراتب فوق تعقیب و مجازات مشتکی عنه به جهت سوء استفاده از سند مجعول مستدعی می باشد.

ضمنا خسارات وارده به موکل نیز که ناشی از عمل مشتکی عنه می باشد معادل مبلغ ..... ریال است که به این وسیله و مستندا به مواد 74 و 75 قانون آیین دادرسی کیفری صدور و اجرای قرار تامین خواسته نیز مستدعی می باشد.

 

جهت ارتباط با وکیل متخصص شکایت جعل کلیک کنید  - 88019243

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: